Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Terug naar resultaten

Gespecialiseerde toeleverancier medische sector over te nemen (OKT dossier Codenaam MEDI) Bedrijf in transitie - omzet ± € 300 000,00

transadviesopmaat

Historiek en activiteiten
30 jaar actief als Value Added distributor in business-to-business context. De focus van de activiteiten zijn vooral gericht op op het verkopen van applicaties en oplossingen op basis van technologieën zoals cd-, dvd- en Bluray-productierobots, inclusief printen.

Verkoopgebied is BeNeLux. Exclusieve vertegenwoordiging  van de belangrijkste spelers op deze markt (Rimage in 1990 & Epson later in 2000). Toepassingen variëren van datadistributie tot langdurige archivering, vooral op het gebied van medische beeldvorming (

Cliënteel : ziekenhuizen, klinieken, dierenartsen)

Enkele voorbeelden van prestaties:

- 400 ziekenhuizen en klinieken in de Benelux voor de distributie van medische beelden op cd / dvd voor gebruik door patiënten en artsen (inclusief UZ-VUB, Erasme, ZNA, ZOL, CHU Luik, enz.)
- Een samenwerking met de belangrijkste spelers op de markt voor medische beeldvorming zoals Agfa, Siemens, Fuji, Sectra, GE, ...
- Euro-Information voor de distributie van bankgegevens (rekeningafschriften & rapporten).

Al deze  oplossingen genereren ook terugkerende inkomsten: verbruiksartikelen (cd, dvd, inkt) en onderhoud. Een cd- / dvd-systeem dat voor € 20.000 wordt verkocht, kan bijvoorbeeld jaarlijks hetzelfde bedrag genereren voor verbruiksmaterialen en diensten.

Aanleiding transformatie (kantelmoment)
Vandaag ligt de nadruk voornamelijk op oplossingen voor publicatie en archivering binnen de medische beeldvorming. Maar de technologische ontwikkelingen evolueren constant en we moeten hierop inspelen. Veel ziekenhuizen (onze klanten) willen veel meer van deze archivering digitaliseren. Het aanmaken van de archivering op CD/DVD/Bluray vereist nog steeds een fysiek product en de nodige fysieke opslagruimte voor het archief en de materialen. Een logische evolutie die we ook in het dagelijks leven zien. CD- en DVD-verkopen zijn zo goed als stilgevallen en streaming (waar alle info en content op een cloud/server zit) is de nieuwe norm in het gebruiksgemak. Daarom zal dit proces binnen enkele jaren hetzelfde lot bezegeld zijn als de VHS en Betamax. Het is hierin daarom noodzakelijk om in te spelen op deze nieuwe ontwikkelingen. Daarop hebben we een systeem met DICOM technologie (Digital Imaging and Communications in Medicine) ontwikkelt dat we nu als nieuw product en service willen aanbieden.

Zoals hierboven aangegeven hebben we meer dan 400 ziekenhuizen (medische beeldvorming die 80% van onze omzet vertegenwoordigen) op onze naam staan in de BeNeLux, trouwe klanten die we goed kennen en voor wie we altijd het beste hebben aangeboden van onze diensten.

Nieuwe producten en diensten die dezelfde klantenkring kunnen interesseren. Tijdens onze laatste marktonderzoeken blijkt dat patiënten comfort ("Healing environment") een prioriteit wordt binnen veel instellingen (waaronder bejaarden- en verpleeghuizen, psychiatrische centra, ziekenhuizen voor gehandicapten). Met 'comfort' bedoelen we oplossingen die stress bij de patiënt verminderen. Het gaat er dus niet om hen een betere matras of fauteuil aan te bieden, maar eerder een betere woonsfeer om hun stress te verminderen en hun dagelijks leven aangenamer te maken.

Concrete voorbeelden

- Projectie van afbeeldingen en interactieve video's in een radiologieruimte (CT, MRI, enz.) Om de stress die deze examens veroorzaken te verminderen (80% van de kinderen, 40% van de volwassenen)

- Verlichting en geluid "op maat" volgens de wensen van de patiënt 

- Interactieve multimediaspellen op een touchscreen (in de vorm van een tafel) voor betere interactie, bijvoorbeeld tussen senioren (woonachtig in een verpleeg- / bejaardentehuis) en hun bezoekers

- Aankleden van gangen en kamers (interactieve animatie, sfeerverlichting) voor bijvoorbeeld patiënten met dementie

- Hulp bij revalidatie (zelfs training)
   

POTENTIEEL VOOR EEEN NIEUWE UITBATER

Nieuwe producten kunnen  ook volledig nieuwe markten bereiken. Momenteel  enkel actief in de Benelux en op de ziekenhuismarkt. Met deze transformatie kunnen we ook nieuwe klanten in de medische sector aantrekken als bijvoorbeeld woonzorgcentra en zelfs bedrijven en scholen. Door de functionele werkingen en het universele karakter ligt de weg naar ziekenhuizen over gans Europa open 

We kunnen de transformatie als volgt samenvatten :

• Uitrollen van nieuwe producten in onze bestaande markt
• Uitrollen van nieuwe producten in een nieuwe markt (sector / internationaal)

Besluit
Deze vennootschap zit op een keerpunt in haar werking. Overgeschakeld van
de oude activiteit (digitale dragers in de medische sector) naar de huidige
activiteit , tevens bij hetzelfde cliënteel. De basis voor de verdere
commercialisering werd gelegd,

 

AANBOD

- overname aandelen

- Geen bedrijfsonroerend in de vennootschap. Activiteit niet locatie-gebonden.

- materieel betreft voornamelijk bureaumaterieel - PC 

- rollend materieel = personenwagen in renting

- Personeelskost 2019 : 167.000 euro : deze overtreft de marge, dit ingevolge de omschakeling van oude naar

nieuwe activiteit. Herscholing / omschakelen van personeel is hier een vereiste.

OVERNAMEPRIJS is gebaseerd op een gewogen gemiddelde van diverse waarderingsmethodieken.

Kerncijfers & businessplan worden medegedeeld na screening kandidaat-overnemer(s)

Interesse?

Neem contact via het onderstaande contactformulier.

Het is  interessant voor de verkoper om al een korte voorstelling van uzelf en uw motivatie kenbaar te maken 

 

1. Wat is uw profiel en achtergrond?

2. Waarom bent u geïnteresseerd in een overname van dit bedrijf?

3. Wat zijn uw vragen en verwachtingen?

 

 

Reden voor verkoop heroriëntatie +eindeloopbaan
Prijsindicatie € 85 000,00
Inbegrepen/belangrijk ! Betreft de overdracht in aandelen
Sector Distributie
Personeelsleden 2

Dit bedrijfsprofiel is in behandeling in het kader van het Adviestraject Overdracht Kleine Transacties (OKT).

Maak gebruik van het onderstaand contactformulier om in contact te treden met de aanbieder.

Vermeld uw BTW nummer - indien u over geen BTW nummer beschikt, vermeld dan uw volledig adres. Vergeet niet om onderaan het vakje aan te kruisen met uw akkoord met de geheimhoudingsverklaring. U ontvangt een kopie van uw ingevulde contactformulier met uw ingevulde geheimhoudingsverklaring. Het invullen van uw naam geldt als bewijs van uw akkoord.

De aanbieder ontvangt een GRAYDON kredietrapport over uw zaak.

Let op: dit neemt enkele minuten tijd in beslag. Sluit na het invullen van het contactformulier niet af voordat je de succesboodschap hebt ontvangen, anders wordt je contactformulier niet verzonden.