Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.
Terug naar resultaten

Papierhandel en giftshop over te nemen (OKT dossier codenaam PAPETERIE1)

transadviesopmaat

ACTIVITEITEN

  • De papierhandel is hét adres voor kantoor- en schoolmateriaal in de gemeente en in de ruime omgeving.
  • Dit aanbod is verbreed met een giftshop voor volwassenen en voor kinderen, met een link naar papier, schrijven, letters & quotes en creativiteit, met een exclusief aanbod wenskaarten, en met een basisaanbod kunst- en knutselmateriaal. 
  • Andere diensten zijn: digitaal drukwerk in samenwerking met een lokale drukkerij, productie van gepersonaliseerde stempels en naamplaten en het organiseren van creatieve workshops (met de nadruk op kalligrafie).
  • De zaak wordt gerund door de zaakvoerster en 1 parttime medewerkster. De zaakvoerster van deze eenmanszaak is bereid om gedurende een overgangsperiode als freelancer actief te blijven in de zaak.

STERKE PUNTEN 

  • De handelszaak heeft een zeer goede reputatie en een groot bereik, ook dankzij de ligging ten zuiden en aan de rand van Gent: er wordt continu geïnvesteerd in de publiciteit via geschreven pers, online, radio, social media en sponsoring.
  • Dankzij een groot en kwalitatief aanbod, persoonlijke service en vriendelijke bediening heeft de zaak een groot en verscheiden klantenbestand met een hoge klantentevredenheid. Mede door de verdwijning van veel drukkerijen en papeterieën zijn klanten actief en ver op zoek naar hun favoriete papier- of schrijfwaren, met een uitgesproken voorkeur voor bricks i.p.v. clicks. 
  • Het aspect fun shopping is belangrijk als aantrekkingskracht. De winkelinrichting met steigerhouten meubels,de productvoorstelling verschillend van warenhuisachtige winkelinrichting, tafels op 45° i.p.v. recht op recht, klassieke muziek op de achtergrond, het zijn deze details waardoor klanten zich goed voelen (cf. opleiding retailmanagement bij Unizo in 2016).

POTENTIEEL VOOR DE NIEUWE UITBATER

  • De verscheidenheid van het aanbod is een belangrijke troef en de verzekering voor de toekomst: zowel voor de jonge als de oudere generatie, zowel voor luxe-aankopen als voor de school en voor het werk.
  • De toenemende industrie in de buurt opent perspectieven voor B2B. 

 

AANBOD

  • Overdracht handelsfonds, materieel, voorraden, website, accounts van de social media, contracten voor software en publiciteit
  • Het handelspand wordt gehuurd, is een gesloten bebouwing met 2 grote etalageramen, met parkeerplaatsen voor de deur (1 uur gratis parkeren), met terras en tuin achteraan.
  • Het pand is 250m2 groot, heeft een kleine keuken, 2 toiletten (op regenwater) en een berging; de verwarming is met gas, de verlichting is volledig LED.
  • De zonnepanelen met terugdraaiende teller zitten niet in de handelshuur, de overname ervan is te bespreken.
  • De winkelinrichting is inbegrepen.
  • Dit pand is gebouwd in 2015-2016, het handelshuurcontract loopt tot en met 30 sept 2025 (3-6-9)

Handelshuur en kerncijfers: op aanvraag

Reden voor verkoop Einde loopbaan, gekoppeld aan de zorg voor ouders en kleinkinderen; geen familiale opvolging
Inbegrepen/belangrijk ! Overdracht handelsfonds, materieel, voorraden, website, accounts van de social media, contracten voor software en publiciteit; alles startklaar
Oprichtingsjaar 2011
Sector Detailhandel
Personeelsleden 1

Dit bedrijfsprofiel is in behandeling in het kader van het Adviestraject Overdracht Kleine Transacties (OKT).

Maak gebruik van het onderstaand contactformulier om in contact te treden met de aanbieder.

Vermeld uw Btw-nummer - indien u over geen Btw-nummer beschikt, vermeld dan uw volledig adres. Vergeet niet om onderaan het vakje aan te kruisen met uw akkoord met de geheimhoudingsverklaring. U ontvangt een kopie van uw ingevulde contactformulier met uw ingevulde geheimhoudingsverklaring. Het invullen van uw naam geldt als bewijs van uw akkoord.

De aanbieder ontvangt een GRAYDON kredietrapport over uw zaak.

Disclaimer: Over de inhoud van de profielen die online via de website van Overnamemarkt.be worden gepubliceerd is UNIZO Overnamemarkt echter niet verantwoordelijk. Alle informatie vervat in het bedrijfsprofiel dient altijd op juistheid en volledigheid te worden gecontroleerd door de kandidaat-overnemer(s).

Hoeveel eigen middelen heb ik nodig voor een overnamefinanciering?

Voorbeeld bij project met overnameprijs € 500.000

voorstel financieirngsmix

Zie ook artikel van PMV ; OVERNAMES - HOE FINANCIEREN?

Contacteer aanbieder