ACTIVITEIT
Twee winkels naast elkaar gevestigd:
- winkel en webshop met ecologische baby- en kinderartikelen: wasbare luiers, draagsystemen, kleding, speelgoed, verzorgingsproducten, borstvoedingsartikelen,… Aanstaande ouders kunnen er hun geboortelijst leggen en er worden infomomenten en workshops georganiseerd.
- winkel en webshop voor bio en fair kleding en schoenen voor volwassenen, wasbaar maandverband, bio en fair bad- en beddengoed, rugzakken, handtassen, juwelen,…
De dagelijkse leiding is in handen van 2 zaakvoerders die elk 50% van de aandelen bezitten
Er zijn 3 personeelsleden in dienst.
STERKE PUNTEN
- Trouw particulier cliënteel
- Beide winkels goed gelegen in belangrijke autovrije winkelstraat in Leuven Leuven op wandelafstand van station en verschillende ondergrondse parkings
- al 19 jaar een begrip in de eco wereld in gans België
- samenwerkingen met externe organisaties (huis van het kind Leuven, verdeelpunten in Brussel, West-Vlaanderen, Zwanger in Brussel, ...)
POTENTIEEL
- Beide zaken kunnen als één geheel gerund worden door één gemotiveerde zaakvoerder met affiniteit voor de branche
- Marketing via sociale media en e - commerce kunnen nog verder ontwikkeld worden
-
Groeimogelijkheden op gebied van geboortelijsten, tweedehands, kleding-bib, belevingswinkel,...
KERNCIJFERS
2018 | 2019 | 2020 | ||
Jaaromzet | 713.741 | 729.658 | 583.405 | |
EBITDA | 12.200 | 20.500 | Negatief |
Ter info: 2020 was een 'Coronajaar'
Ondanks het feit dat we ook in 2021 niet volledig open konden doen wegens Corona, ging de omzet terug in stijgende lijn: 658.277 € .
AANBOD
- Overdracht handelszaak = beide winkels
- Voorraadniveau (momentopname) € 156.000 + Materieel (inrichting) € 41.000
- 2 winkels worden gehuurd van 2 verschillende eigenaars (niet in relatie met zaakvoerders)
Winkel 1 = 100 m² winkelruimte op het gelijkvloers. Daarnaast ook nog een berging en bureau op het gelijkvloers en kelderruimte. 2.720 euro huur/maand
Winkel 2 = 100 m² winkelruimte op het gelijkvloers (dames) en de eerste verdieping (heren). De 2de verdieping
en de kelder worden gebruikt als stockageruimte. 1.528 euro huur/maand
Beide in een 3-6-9 contract.
De huidige zaakvoerders zijn graag bereid om actief te blijven gedurende de gewenste overdrachtsperiode
Interesse ?
Neem contact via het onderstaande contactfomulier.
Het is interessant voor de verkoper om reeds een korte voorstelling van uzelf en uw motivatie kenbaar te maken
1. Wat is uw profiel en achtergrond?
2. Waarom bent u geïnteresseerd in een overname van dit bedrijf ?
3. Wat zijn uw vragen en verwachtingen?
Reden voor verkoop | Tijd voor een nieuwe wind |
---|---|
Inbegrepen/belangrijk ! | Overdracht handelsfonds = materieel, inrichting voorraden volledig alles startklaar - overdracht omvat verderzetting huurceel (2x) |
Oprichtingsjaar | 2003 |
Sector | Detailhandel |
Personeelsleden | 3 |
Dit bedrijfsprofiel is in behandeling in het kader van het Adviestraject Overdracht Kleine Transacties (OKT).
Maak gebruik van het onderstaand contactformulier om in contact te treden met de aanbieder.
Vermeld uw BTW nummer - indien u over geen BTW nummer beschikt, vermeld dan uw volledig adres. Vergeet niet om onderaan het vakje aan te kruisen met uw akkoord met de geheimhoudingsverklaring. U ontvangt een kopie van uw ingevulde contactformulier met uw ingevulde geheimhoudingsverklaring. Het invullen van uw naam geldt als bewijs van uw akkoord.
De aanbieder ontvangt een GRAYDON kredietrapport over uw zaak.
Let op: dit neemt enkele minuten tijd in beslag. Sluit na het invullen van het contactformulier niet af voordat je de succesboodschap hebt ontvangen, anders wordt je contactformulier niet verzonden.